Contact    

Programul VIAŢA / Studii şi cercetări


Impactul pozitiv pe care VIAȚA îl are asupra copiilor și tinerilor, eficiența metodologiei folosite și rezultatele programului au fost temă de studiu în cadrulmai multor cercetări academice. 

Acestea s-au bazat pe aplicarea de chestionare în rândul participanților Taberei, înainte de începerea și după terminarea săptămânii de Program. Mai jos, o seriedin concluziile obținute:


Evaluare Program VIATA, Jenifer Feenstra


Associate Professor of Psychology
Co-Director, Franken Servant Leadership Institute
Ph.D., University of New Hampshire

Între 2005 și 2007, 733 de copii și tineri au completat chestionarele din cadrul cercetării de față. Rezultatele au arătat influența pozitivă pe care VIAȚA o are asupra participanților, prin creșterea variabilelor: încredere generală și în grupuri specifice, responsabilitate și acceptarea criticii constructive.

Majoritatea respondenților a fost de acord cu afirmația că munca în echipă este mai eficientă decât munca individuală, în mai mare măsură decât înainte de participarea în Program. De asemenea, cei mai mulți dintre tinerii implicați în cercetare au declarat după finalizarea Taberei că ar fi dispuși să se implice activ în rezolvarea unei probleme din școală.


Rezultate Program VIAȚA, Diana Certan (Fundația Noi Orizonturi)


MA. Community Development, Babes Bolyai University

Cercetarea realizată în 2004, prin chestionarea a 382 de tineri, arată un rezultat important care susține succesul programului: creșterea încrederii interpersonale cu 23% - o diferență semnificativă a capitalului social existent înainte și după participarea în Tabără.

În ce privește deschiderea participanților de a lua în considerare opiniile celorlați, rezultatele arată că înaintea programului 74,9% erau dispuși să facă acest lucru, procent care a crescut la 81,7% în încheierea Taberei. Legat de munca în echipă, la începutul săptămânii VIAȚA 78,5% dintre respondenți considerau că munca în echipă este mai eficientă decât cea individuală, în timp ce la finalul programului la această concluzie au ajuns 85% dintre participanți.


Colyn, Certan & DeGraaf


Evaluarea programului a fost realizată și în cadrul altor cercetări. Amintim aici cercetarea în care au fost implicați profesorii americani Lauren Colyn (Calvin College Grand Rapids Michigan) și doctor Don DeGraaf (Calvin College, Grand Rapids Michigan), alături de Diana Certan. Scopul studiilor a fost de a analiza abilitatea unei tabere de a crește capitalul social și activism civic în rândul tinerilor, în contextul în care România obținea în 1999, conform World Values, cel mai scăzut procentaj din Europa în ce privește încrederea personală – efect al comunismului asupra culturii țării.




Parteneri:
Parteneri media: